zaterdag 12 mei 2018

Een dagje naar Hortus Botanicus


Laatst, toen het nog meivakantie was, ben ik met mijn moeder naar Hortus Botanicus geweest in Amsterdam. Ik weet dat je dat op heel veel plekken hebt, maar voor ons was Amsterdam het dichtste bij. Voor de mensen die niet weten wat Hortus Botanicus is, het is een grote tuin met verschillende gebieden. Zo heb je bijvoorbeeld een tuin met allemaal cactussen, één met enorme bomen en vijvers en er is ook een grote tuin met een kas met allemaal vlinders erin, echt super mooi. Helaas was het niet zo heel mooi weer en hebben we in de tuin niet heel lang rondgelopen, we hebben wel rondgelopen, maar dan met een paraplu en dat was niet heel er praktisch, haha. 


We kwamen binnen in een deel met eigenlijk redelijk normale planten en bloemen, die ruimte heet 'het Kaapse struikgewas'.
Naast deze ruimte bevond zich een tropische jungle waar de apen je nog net niet om de oren vlogen, nee er waren geen apen, maar wel veel vogel geluiden, best rustgevend! Het was alleen wel best warm daar. In deze kas waren ook vijvers en heel erg veel grote en groene bomen, het leek echt op een jungle! Daar hebben we wel even rond gelopen en wat foto's gemaakt tussen de bomen en op een schattig bruggetje die door de ruimte liep over het water. 
Daarna gingen we naar de 'droge woestijn' zoals het op de site beschreven staat. De naam zegt het al: er waren allemaal woestijn planten. Heel veel cactussen en ook hele grote! En er was een roze muur die je wel herkend als je op de Instagram kijkt van de Hortus. Ik denk dat ik deze ruimte wel echt het leukst vond door de woestijnachtige sfeer die er hing! 
Als je dan richting de tuin loopt kom je een vlinderkas tegen en dit was echt heel erg mooi! Het waren wel veel dezelfde soort vlinders vond ik, er vlogen twee of drie vlinders van een ander soort rond. Maar dat betekend niet dat het niet heel mooi was! Het enige jammere is dat deze foto niet helemaal scherp is, haha.



Dit was de Hortus! Ik vond het echt heel grappig en leuk het was alleen jammer dat het regende in de tuin, want als het zonnetje scheen was het wel een stuk mooier, haha. Maar in de kassen was het zeker heel mooi, dus dat maakt het wel weer goed ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten