woensdag 13 juli 2016

Dagje Amsterdam

Hi guys!

Hoe gaat het met jullie? Maandag ben ik samen met mijn moeder gezellig een dagje naar Amsterdam geweest, het leek mij leuk, aangezien dit toch een persoonlijke blog is, daar wat over te vertellen. Bereid je voor op een lang verhaal! (maar wel leuk, denk ik)

9.00 u

Mijn moeder en ik pakte de trein naar Amsterdam Centraal, ongeveer een uurtje zitten, naar buiten kijken en van de goede wifi gebruik maken.

10.00 u

Nadat we aan zijn gekomen op Centraal pakken we de tram naar het Museumplein. Helemaal geen probleem om een paar minuutjes in de tram te zitten, er zijn al genoeg mensen op de vroege ochtend waar mijn ogen rustig langs dwalen, en Amsterdam is uiteraard een mooie stad. We zien wat winkeltjes waar we zo ook heen willen.


10.15 u

Oke, we zijn aangekomen op bestemming, what to do? Om me heen kijken, naar alle mensen die foto's maken bij de Iamsterdam letters, waar wij natuurlijk even aan meedoen, kijken waar we heen moeten en nog meer foto's maken van de buitenkant van het Rijksmuseum, een heel mooi gebouw vind ik dat!


10.25 u

Eenmaal aangekomen in het Rijksmuseum, (waar ik overigens wel al een keer ben geweest, maar dat was met school dus dan zie je natuurlijk ook wat minder) lopen we richting de Nachtwacht, het is nog vroeg, dus we staan zo helemaal vooraan om het enorme schilderij de bewonderen, ik vind hem heel mooi en mijn moeder ook, hihi!



11.30 u

We hebben alles wat we wilde zien gezien en besluiten naar een andere verdieping te gaan voor wat modernere kunst, heel grappig om te zien dat de stoelen die nu 'hip' zijn vroeger al ontworpen werden. Op het laatst gingen we nog naar de afdeling waar het schilderij van Van Gogh hing, zijn techniek vind ik heel bijzonder, hij maakt met strepen (mag ik dat zo noemen?) schilderijen, als ik dat zou doen zou het nergens op uit komen, haha!

12.00 u

We hebben veel gezien en zijn er klaar voor om even (zeg maar gerust: een paar uur!) de stad in te gaan, we nemen één halte met de tram en de rest lopen we verder richting naar de Dam.

12.30 u

Nadat we twee uur rond hebben gelopen in het museum hebben we best trek gekregen en besluiten naar Bagels & Beans te gaan die we op de heenweg al tegen kwamen, ik heb een bagel met tonijnsalade en mijn moeder met carpaccio, heeerlijk!

13.00 u

De broodjes waren op, de rekening was betaald en het was tijd om te winkelen, waar we allemaal geweest zijn weet ik niet precies meer, we zijn in ieder geval naar Lush, H&M, Rituals, Bijenkorf, veel schoenenwinkels en nog veel meer geweest! (Niet allemaal om één uur hoor, maar over de dag verspreid;)).

17.00 u

Er was nog één plekje in Amsterdam waar ik heel graag heen wilde, dat was Pluk, een heel schattig restaurantje, cafeetje, ik weet niet echt wat het was, maar oké, daar wilde ik graag heen. Ik volgde ze al een tijdje op Instagram en het zag er heel leuk uit. Na even de weg kwijt te hebben geraakt hebben we het gevonden. We nemen allebei een smoothie en een lekkere muffin, het was heerlijk!





































18.00 u

Toen het tijd was om wat te eten zijn we gaan zitten bij een restaurantje waar we spareribs konden eten, zo'n restaurant waar die mannen dan voor de deur gaan staan om je naar binnen te lokken, ik hou daar niet zo van, maar mijn moeder zei heel terecht dat je daar in Amsterdam bijna niet aan ontkom, ze moeten toch klanten binnen krijgen! Maar hé! Het was evengoed lekker! 

21.30

Na een reisje van weer een uur zijn we weer thuis veilig en wel aangekomen, ik vond het een hele leuke dag!

Ik hoop dat jij dit ook leuk vond, laat het me weten als ik dit vaker moet doen!

Liefs Liz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten