zaterdag 9 september 2017

Dit was Bordeaux!

Hallo hallo!

Ik vond het wel weer eens tijd om wat van me te laten horen, aangezien het hier een beetje stil was.
Afgelopen vakantie ben ik naar Frankrijk geweest, super mooie omgeving en best veel dingen gedaan! Omdat we ongeveer een uur van Bordeaux af zaten konden we deze grote stad niet laten lopen natuurlijk. Wij zijn twee nachtjes in een hotel verbleven, omdat we mijn zus van het vliegveld gingen halen in Bordeaux. De volgende dag gingen we naar de stad!



Op internet had ik al het èèn en ander gelezen over leuke dingen die je in Bordeaux kan doen. Sowieso stonden natuurlijk alle bezienswaardigheden daarbij. Ik zal er even een paar opnoemen van wat wij hebben gedaan! En even een note: er zijn echt geweldige fietsen daar! Ze staan tegen muurtjes, hekjes en mensen zitten er (duuhh) op. Dus als je net als ik hou van leuke en mooie fietsen dan is Bordeaux de perfecte plek voor jou, haha.

 Le Miroir d'eau. een groot paleis waar een plein met een dun laagje water voor ligt. Als het water 
hoger komt te staan en als er wordt gespoten met een soort lucht spelen er super veel kinderen in. 
Dat wil eigenlijk zeggen dat je niks van het water ziet, haha. Maar het is zeker even de moeite waard
om er langs te lopen.


 Kathedraal St. André. Dit is een grote kathedraal, zoals de naam al zegt haha. Het is een best mooi gebouw, mag ik het zo noemen? Ik weet het niet, maar ik vond het in ieder geval heel mooi!


♥ Pont de Pierre. Dit is een brug over de Garonne, het water waar Bordeaux aan ligt. Als je de brug over gaat kom je in een ander deel van Bordeaux, heel leuk vind ik dat deel ook! Toen ik wat had opgezocht op internet kwam ik Darwin een aantal keer tegen, ik zal even uitleggen wat het is. Het is een soort klein dorpje wat is opgebouwd door hipsters en alleen al bij dat woord werd ik nieuwsgierig. Leuke hotspots, leuke plekjes echt love it! Maar oke, het is dus een plekje waar je even naar moet zoeken, want wij konden het eerst niet echt vinden en kwamen terecht in een soort bouwval, maar echt een bouwval. We dachten dus dat dat het al was, maar je moet nog even doorlopen en dan zie je vanzelf een poort met Darwin erop staan. Zeker even de moeite waard om een kijkje te nemen en wat te drinken in de paar loodsen die zijn opgebouwd tot een hip cafè/restaurant! En als je daar wat meer naar achter loopt zijn er allemaal mensen aan het graffiti spuiten, echt super mooi en knap doen ze dat!




We gingen in de avond eten bij Melodie, een schattig en klein restaurantje, maar wij hadden ook wel gemerkt dat het snel vol was dus als je een plekje wilt om daar heerlijke zalm wilt eten of een broodje met geiten kaas moet je of op tijd daar aanschuiven of even reserveren.

Er is alleen één dingetje, er word veel gezegd dat je er een hele citytrip van kan maken, maar ik denk dat je veel gewoon in een dag kan doen. Als je de hele stad wilt zien kan je er natuurlijk een weekendje van maken. Wij hebben alleen de highlights bekeken, maar vonden het niet nodig om de volgende dag nog een keer de stad in te duiken.

Als je meer wilt weten zou ik vooral even op internet rondneuzen, omdat ik niet veel meer kan vertellen dan wat ik daar heb gezien en gedaan :)

Ben jij wel eens in Bordeaux geweest?
Groetjeesss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten