vrijdag 7 september 2018

Een kijkje in mijn bullet journal

Hoi!

Een paar blogposts geleden had ik het over mijn bullet journal die ik een keer zou laten zien. Nu heb ik vorige week heel lang gewerkt aan mijn journal voor de maand september en die ga ik nu met jullie delen. Welkom in mijn bullet journal!






































Oké, zal ik beginnen met een korte uitleg? Goed. Een bullet journal is een soort notitieboek, maar dan niet met lijnen maar met stippen. Je kan het gebruiken om je dag op te schrijven als een soort dagboek. Maar je kan je journal ook gebruiken als agenda en dat is wat ik doe. Ik kan er heel erg mijn creativiteit in kwijt en het is veel leuker om bij te houden dan een agenda. Ik denk dat dat wel een beetje de korte uitleg was, dan gaan we nu beginnen!

Mijn bullet journal komt van het merk Mus en hij bevalt mij eigenlijk prima! Ook omdat ik nog geen ervaring heb met andere journals, maar ik vind hem erg fijn. Maar dat mag ook wel voor zo'n prijs, hij is namelijk €12,50 en dat vind ik best duur voor eigenlijk een notitieboek. Maar je hebt wel echt een dikke bundel en hij is goed stevig. 
Zoals ik al zei gebruik ik mijn journal als mijn agenda. Vanaf het begin af aan noteer ik mijn planningen en uitjes erin en dat bevalt mij heel erg goed. Het kost wel veel tijd om te maken, maar ik vind het leuk om te doen dus eigenlijk is dat niet heel erg ;) 



Een stukje lay-out uitleg:
Nadat er een maand is afgelopen begin ik met de zogenaamde 'spread' voor de maand, in dit geval is dat dus september. Dan op de tweede bladzijde maak ik een maandoverzicht, zodat ik al mijn activiteiten in één overzicht kan zien. Daarna ga ik (sinds deze maand) verder met een overzicht voor mijn blog, wat wil ik plaatsten, heb ik het ingepland en of ik het heb geplaatst. Daar heb ik geen foto's van want dan zie je natuurlijk al wat ik voor deze maand van plan ben ;)
Daarna ga ik verder met een weekplanning en die verschilt eigenlijk altijd. Het is het leukste als het elke maand verschillend is, maar met thema's ben ik niet heel goed omdat ik daar simpelweg niet altijd de geschikte spullen voor heb. Oh, en ik weet dat ik bij het woord planning een 'n' ben vergeten, niet zo handig, haha.




Zo heb ik een beetje uitgelegd hoe mijn bullet journal in elkaar zit en hebben jullie een kijkje kunnen nemen! Hopelijk was het een beetje interessant, haha. O en als je wat inspiratie wilt kun je natuurlijk altijd op Pinterest kijken of op Youtube. Klik hier en hier als je wilt zien waar ik mijn inspiratie vandaan haal.

X Liz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten