donderdag 27 oktober 2016

Dit was Lissabon!

Hallo lieve mensen!

Eindelijk heb ik weer een plekje vrij in mijn planning om mijn verhalen te vertellen op mijn blog. Vandaag over Lissabon, daar ben ik afgelopen herfstvakantie geweest, wat ondertussen alweer bijna een week geleden is.





































Nou, waar zal ik beginnen, het was voor de eerste keer voor mij dat we met het vliegtuig gingen, met wij bedoel ik: mijn moeder, vader en zus.
We vertrokken om 19.00 uur vanaf Schiphol wat naar Lissabon ongeveer 2,5 uur vliegen was.
Toen we geland waren in Lissabon, gingen we met onze koffers richting de metro. Aangekomen op bestemming met hulp te hebben gehad van een paar aardige mannen, gezweet en gezwoegd te hebben met onze koffers, veel trappen te hebben gelopen en de wifi-code gekaapt te hebben vielen we in slaap na een lange dag.
























































Wat in Portugal erg populair is, zijn de pasteitjes.Zoete gebakjes die heel lekker zijn. En deze lekkere dingetjes hadden we ook elke ochtend als ontbijt (oké behalve de laatste dag) of als tussendoortje.

En de stad, wauw, wauw, wauw. Heel mooi. De trappen en heuvels, de trams, de mensen (die overigens erg behulpzaam zijn, vooral toen we ons appartement niet konden vinden), alles eigenlijk!


In Lissabon heb je heel veel verschillende wijken, wij zaten met ons appartementje in een buitenwijkje wat heel kort lopen was naar de binnenstad. Het leukste van al die wijkjes vind ik dat je eigenlijk altijd langs nieuwe en mooie dingen loopt, maar ook dat je eigenlijk altijd weer op dezelfde plek uitkomt, zelfs waar wij verbleven waren er 5 of meer wijken die je daarheen brachten.
Wij zijn zelf ook in veel verschillende wijken geweest, wijken met gezellige restaurantjes waar je wat kan drinken of eten. En omdat we niet in ons appartement eten kregen, wat heel logisch is want het is gewoon een klein huisje, geen hotel, moesten we eigenlijk wel elke avond uiteten (heeeeel vervelend, natuurlijk ;) en daardoor ontdek je ook weer nieuwe wijken en pleintjes!

En natuurlijk konden ook wij niet als echte tourist zijnde, tram 28  overslaan, een tram dat door alle hoogtepunten van de stad gaat. De stad is trouwens heel fotogeniek, haha, zie maar eens uit 549 foto's de beste eruit ze zoeken ;)
De tram bracht ons naar het laatste station en vanaf daar kon je weer een nieuw kaartje kopen om weer terug mee te gaan. Oja, even een tip: stap op bij het eerste station en op tijd, want dan zit hij nog niet zo vol en denk erom dat je netjes achteraan in de rij aansluit want die Lissabonners staan keurig in de rij voor de tram (maar eigenlijk staan er meer touristen). Wij hadden het geluk dat de tram net vol zat toen wij na een half uur wachten vooraan stonden en dus hadden we een mooie zit plek in de volgende tram, hehehehe.

We hebben natuurlijk nog veel meer gedaan maar ik denk dat het dan een beetje een te lang verhaal wordt haha, dus ik laat het hierbij.






































Een paar Lissabon tips!

♥ Ga veel lopen, zo zie je dingen die je met de trein of metro niet ziet! (maar neem wel een ritje met tram 28 natuurlijk!)
♥  Bezoek veel verschillende wijken want er is veel meer dan alleen de binnenstad!
♥ Ga als je voor een goedkoop en lekker ontbijtje zoekt zeker even naar Padaria Portuguesa, het is echt heel lekker daar! En daar hebben ze, voor de geïnteresseerde, ook hele leuke stoffen tassen voor maar  €1, jep ik heb hem meegenomen!
♥ Ga ook in de avond de straat op als het al een beetje donker is! Er hangt een hele leuke, gezellige en ontspannen sfeer!
♥  Misschien wel het belangrijkste: geniet! Neem je camera mee, je kunt daar hele leuke foto's maken, maar kijk natuurlijk ook om je heen ;)

Dit was Lissabon, en ik kom er zeker nog een keer!
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten